Under augusti månad inleddes arbetet av att byta ut föreningens passage-& bokningssystemen. Installationen genomförs av Säkerhetsintegrering och arbetet kommer att vara färdigställt den 30 augusti.
Styrelsen är medvetna om att bytet har inneburit ett stort antal felanmälningar till HSB. Under installationens gång har Säkerhetsintegrering löpande behövt programmera om systemet, vilket skapat en flaskhals då HSB inte kunnat göra korrigeringar i systemet samtidigt som det uppdaterats. Från och med idag 26 augusti kommer HSB att ha obehindrat kunna göra korrigeringar i systemet vilket innebär att de inkomna felanmälningar nu kommer att kunna hanteras. Styrelsen ber därför medlemmar att ha överseende med att era ärenden kan ha en längre behandlingstid än vanligt fram till dess att HSBs fastighetsservice kommit i kapp ärendeloggen.
Styrelsen vill även understryka att HSB gjort allt de kunnat för att hålla ärendetiden så kort som möjligt men på grund av denna logistiska flaskhals i systemet har de inte kunnat svara på inkomna felanmälningar i detta så snabbt man önskat.
Vanliga frågor:
- Mitt namn står inte på tavlan i entrén?
Detta problem ska ha åtgärdats. Om ditt namn ännu inte står med, felanmäl till HSB.
- Mitt namn och telefonnummer finns inte med i porttelefonen?
Felanmäl till HSB
- Jag kommer inte åt mitt förråd?
Felanmäl till HSB
- Jag har inte access till gymmet?
Om du har betalat årsavgiften kommer du att kunna hämta ut en ”gymblipp” i receptionen. Receptionstiderna kommer att i detta ändamål förlängas fram till v. 36 till tisdagar & torsdagar 07.30-08.30. Därefter gäller ordinare receptionstider tis & tors 07.30-08.00.
För att kunna ha tidsbegränsning på medlemskapet kommer alla med gymaccess att kunna hämta ut nya brickor i receptionen. Varje medlemskap á 300kr/år ger 1 bricka.
//Styrelsen