För att kontakta styrelsen används Mitt HSB. Logga in med BankID som vanligt. Därefter ska du skapa ”skrivelse/fråga”.
Observera: på uppdrag av styrelsen hanterar HSB alla boendespecifika ärenden och felanmälningar. Styrelsen och dess medlemmar kan inte svara på den typen av frågor.
Detta är heller inte rätt kanal för akuta ärenden, eftersom vi inte kommer att bevaka dessa dagligen. För akuta ärenden gäller som vanligt att gå via HSB eller jour.
På dator
- Klicka på ”Ärenden & felanmälan”
- Klicka på ”Mina styrelseärenden”
- Klicka på ”Skriv en skrivelse eller fråga”
- Fyll i en beskrivande rubrik
- Beskriv så tydligt som möjligt vad du vill förmedla till styrelsen
- Klicka på knappen ”Skicka”
Klicka på ”Ja” för att bekräfta att du vill skicka, eller ”Avbryt” om du vill gå tillbaka och ändra något.
Nu är ärendet skapat och inskickat. Status framgår ovan.
- Svaret från styrelsen
- Möjlighet att svara på fråga eller komplettera skrivelsen (inte alltid tillgänglig)
Beroende på vad din skrivelse handlar om kan svaret ske direkt eller i flera steg. Det kan också ske i form av dialog där det kan önskas kompletterande information av dig.
- Status behandlad
- Klicka på rubriken för att läsa svaret
På mobil
Klicka på den så kallade hamburgermenyn, det vill säga de tre strecken längst upp till vänster för att öppna menyn.
- Klicka på lilla pilen till höger vid ”Ärenden & felanmälan”
- Klicka på ännu mindre pilen vid ”Mina ärenden”
- Klicka på ”Mina styrelseärenden”
Klicka på ”Skriv en skrivelse/fråga”
Därefter hänvisas till instruktion ovan för dator.