Felanmälan och förvaltning

Från den 1 januari 2022 byter Brf Fredhäll förvaltare till HSB. Detta gäller både teknisk och ekonomisk förvaltning.

Observera: på uppdrag av styrelsen hanterar HSB alla boendespecifika ärenden. Styrelsen och dess medlemmar har inte möjlighet att besvara frågor från boende, utan allt hänvisas till HSB.

För felanmälan hänvisas till Mitt HSB eller hsb.se/felanmalan. Felanmälan går direkt till en fastighetsskötare som registrerar ärendet och återkopplar till dig inom två arbetsdagar.

Felanmälan görs när det är något fel/problem som behöver åtgärdas i lägenheten eller fastigheten. Exempel på det kan vara stopp i avloppet, kalla element, namnändring, droppande kran eller om man vill beställa hjälp som att skruva fast en hylla i väggen.

Vid akuta ärenden som inte kan vänta till kontorstid nås jouren dygnet runt på 08-695 00 00.

Det går även att ringa kund- och medlemsservice på 010-442 11 00 måndag, tisdag, onsdag och fredag 8.00-16.30. Torsdagar är telefontiden förlängd till 18.00.

Övriga ärenden som ska till HSB men inte avser en felanmälan ska istället mejlas till service.stockholm@hsb.se alternativt via Mitt HSB.

Exempel på detta kan vara beställning av lägenhetsutdrag, störningsärende (anmälan om störande granne), frågor om avier, andrahandsuthyrning, frågor om bredband osv.

På hsb.se finns svar på vanliga frågor.

Observera att BRF Fredhälls styrelse inte hanterar boendespecifika ärenden.

Föreningens förvaltare heter Johan Vakoniemi.

Innan du gör en felanmälan, tänk igenom vad som är föreningens ansvar och vad som ligger på ditt eget. Till exempel är belysning i fastigheten föreningens ansvar, medan elfel i lägenheten är medlems ansvar.