Felanmälan & Ärenden

Felanmälan & Ärenden

Här hittar du info om felanmälan

Föreningen anlitar Riksbyggen för Teknisk Förvaltning, Drift och Skötsel. Felanmälan kan göras på telefon 0771 – 860 860 (öppet dygnet runt, även jour) eller via Riksbyggen Dag & Natt

På Riksbyggens hemsida hittar du dels ett felanmälningsformulär med en rullgardinsmeny på fel men även ett kontaktformulär. Saknar du ”ditt” ärende i rullgardinsmenyn går det bra att använda kontaktforumuläret längre ner på sidan eller ringa in ditt ärende.

Innan du gör en felanmälan, tänk igenom vad som är föreningens ansvar och vad som ligger på ditt eget. Till exempel är belysning i fastigheten föreningens ansvar men elfel i lägenheten är medlems ansvar.

Exempel på ärenden:

  • Felanmälan tvättmaskin/få kod inlogg
  • Felanmälan gemensamma utrymmen (gästlgh, Viktoria, snickarbod etc)
  • Koppla telefon till port
  • Det läcker i min lägenhet, kan ni komma?
  • Värme saknas, är det fler som ringt in?
  • Strömmen har gått i hela huset
  • Kärvande dörrar & lås el klotter i tex. portar och källare
  • Renovering (direktmail till förvaltaren)

 

Frågor av ekonomisk karaktär hanteras av Fastighetsägarna Service Stockholm AB

Exempel på ärenden:

  • Frågor kring eller borttappad avigiftavi
  • Andrahandsuthyrning
  • Överlåtelse
  • Pantsättning

Vår hyres- och avgiftshandläggare: Linn Österholm Email: linn.osterholm@fastighetsagarna.se

Telefontid vardagar mellan 09.00-11.30 Tel: 08-617 76 05