Information gällande driftstörningar Ownit

Information gällande driftstörningar Ownit

Ownit är medvetna om att vissa hushåll fortfarande inte kan ansluta sig. De felsöker men har tyvärr ingen sluttid när samtliga hushåll kommer att vara inkopplade. Om du inte redan har haft kontakt med Ownit kan det vara bra att höra av sig till Ownit kundtjänst, 08-52507300, för information om just din uppkoppling.

För de hushåll som saknar konverter så kommer de att bli kontaktade av Ownit för en installation.

Styrelsen förstår medlemmarnas frustration över detta och beklagar att det blivit så här. Det verkar även som att styrelsens mejl ligger nere till följd av driftstörningen, vilket innebär att vi inte får några inkommande mejl.

Med vänliga hälsningar,
Styrelsen BRF Fredhäll

11 comments

  1. Olle, nu är det ju så att Bredbandsbolaget och Ownit ägs av samma företag, Telenor och bara de får igång grejerna så lär det rulla på bra.

    Information i sådana här lägen är ju A och O och där har de ju brustit rejält måste jag säga.

  2. Pratade precis med en av installatörerna som är här idag (måndag). Det lät som att han var en av tre som var här nu på dagen men den ende som gör installationer i lägenheterna för närvarande. Fler skulle ansluta efter kl 17 (ca).

    Han sa att han jobbade enligt en lista från Ownit där det var fastställt vilken ordning lägenheterna skulle avverkas (i den ordning anmälningarna inkommit tydligen).

    Denna information skiljer sig från den Ownits kundtjänst sa i förmiddags, då de sa att de skulle arbeta uppgångsvis…

    Den ena handen verkar ju inte riktigt veta vad den andra gör men det går ju iaf framåt

  3. Har fått lite mer information.

    De jobbar nu på två täter, en som besöker de som har tidigare har haft BBB. Dessa jobbar enl den ordning som felanmälningarna har inkommit.

    Den andra gruppen besöker de som inte har någon fiberomvandlare och installerar den. Denna grupp verkar jobba uppgångsvis.

  4. Jag har varit i kontakt med ownit support vid väldigt många tillfällen. Dom kan i princip inte svara på någonting. Inte heller på frågor om ersättning för uteblivna tjänster som jag betalar för eller för mobil surf som man tvingas använda upp.
    Jag har anmält ärendet till ARN och skrivit til Maria Croft på DN som brukar skriva trevliga inlägg om slarviga bredbandsleverantörer.

  5. Vill se det så här att OwnIT tar inte betalt för tiden mellan 10 dec och 31 dec så därför kan de hålla på till 31. Dec med idrifttagningen vill inte försvara Ownit men så är det nog. Jag pratade med helpdesk idag och de sa att ca 100 kunder återstår vilket bör motsvara 75 mantimmar till och det återstår 46 arbetstimmar av året så för att hinna bör de ha minst 2 tekniker men de påstod att de hade ute 10 man och hoppades att det skulle bli klart idag men det har de sagt de senaste 6 gånger Jag ringt. Påminner mycket om Mannen som gick till skräddaren och beställer en kavaj och får en tumme

  6. Jag brukar inte klaga men när ett fullt fungerande bredband obligatoriskt byts ut mot ett inte fungerande så surnar jag till. Kundservicen på Ownit är frånvarande och de hör inte av sig trots att de lovat komma. Sedan påstår de att jag ”varit i radioskugga” och därför inte kunnat nå mig. Undrar var den platsen är i Stockholms innerstad?

    Föreningen bör ta ett gemensamt krafttag för att detta ska fungera. Jag som enskild medlem kan inte trycka på ordentligt. (Bredbandsbolaget gav mig 3 mån avgiftsfritt när det tog 1,5 mån för dem att installera bredbandet. ) Jag begär inget extra men det är ytterst tråkigt att obligatoriskt behöva betala för något som inte fungerar.

  7. Jag har haft mobilt bredband tidigare och ser fram emot detta.
    Var idag i kontakt med Ownit eftersom jag inget hört av dem sedan brevet i november. Jag förstår av samtalet att de nu lagt upp ett ärende på mig och att jag saknar ”fiberkonverter” och måste betala mer än tusenlappen för en sån. Kan det stämma?

    1. De som inte har fiberkonverter får sådan installerad GRATIS, enligt kollektivanslutningsavtalet. Om Ownit säger något annat vill vi att ni hänvisar till avtalet mellan dem och föreningen. Krånglar de i denna fråga eller på något annat vis är ni välkomna att kontakta föreningens förvaltare 08-656 82 82 så löser vi eventuella knutar.

      MVH

      Styrelsen BRF Fredhäll

Kommentera